De toolbox voor dienstverlening

Een volledige vertaling van ‘The Service Systems Toolbox’ van John Bicheno

inclusief een niet eerder gepubliceerde verdieping van ‘Kingmans vergelijking’ en toegevoegde Nederlandse cases uit de Lean praktijk.

Samenvatting

Het Lean boek ‘De toolbox voor dienstverlening’ beschrijft in detail de drie krachtigste concepten voor dienstverlening in de 21e eeuw: Lean-denken, ontwerpdenken en systeemdenken. En vertelt precies hoe ze kunnen worden toegepast. Lean wordt internationaal erkend als de meest professionele en effectieve methode voor continue verbetering van interne bedrijfsprocessen.

De concepten en de bijbehorende tools zijn uitgewerkt vanuit casestudies, onderzoek en adviespraktijk. Deze zijn uitgevoerd door de schrijvers zelf en door studenten van het Lean Enterprise Research Centre (LERC), de Cardiff Business School en The University of Buckingham.

Deze volledige vertaling van The Service Systems Toolbox van John Bicheno is gebaseerd op de nieuwste uitgave en bevat een niet eerder gepubliceerde verdieping van ‘Kingmans vergelijking’. Met de toegevoegde Nederlandse cases uit de Lean praktijk en aanbevelingen van betrokken managers, is dit de meest complete en gebruikersvriendelijke uitgave van het standaardwerk van John Bicheno.

Maak kennis met de auteurs

John Bicheno

Professor of Lean Enterprise
University of Buckingham

John Bicheno is hoogleraar aan The University of Buckingham en internationaal de meest vooraanstaande onderzoeker van Lean systematiek. Daarvoor was hij directeur van het Masters programma Lean Operations bij het LERC van de Cardiff Business School.
Van zijn eerdere boek The Lean Toolbox zijn inmiddels al meer dan 100.000 exemplaren verkocht.

Gijs Wijers

Directeur
Lean Capability Builders (LCB)

Gijs Wijers is directeur van Lean Capability Builders (LCB). Hij ontwikkelt concepten waarmee organisaties vervolgens zelf in staat worden gesteld om continu te verbeteren door hun processen nog meer Lean te maken.
Gijs heeft een achtergrond in IT dienstverlening en meer dan vijftien jaar leidinggevende ervaring in nationale en internationale organisaties.

Marjolijn Feringa

Senior VP Continuous Improvement
Rabobank

Marjolijn Feringa is eigenaar van AmEffect en biedt ondernemingen concrete hulp bij het continu verbeteren van hun bedrijf. Zij heeft een achtergrond als manager en coach in dienstverlenende organisaties en is binnen Rabobank verantwoordelijk voor de implementatie van een standaard werkwijze op basis van continu verbeteren, zelforganiserende teams, Lean en Agile.

Verkoop via LCB en online boekhandels

Het boek is te koop in alle online boekhandels die zijn aangesloten op Centraal Boekhuis. Indien je het boek vóór 23:00 uur online koopt bij één van de onderstaande boekhandels dan heb je het boek de volgende dag in huis.

AKO boekhandel
Bol.com boekhandel
Bruna boekhandel
Managementboek.nl boekhandel

Indien je (zakelijk) meerdere exemplaren wilt afnemen, bestel dan direct bij LCB. Wij leveren vanuit eigen voorraad, dus kan snel. Neem voor speciale wensen, of bij spoed telefonisch contact op.

back to top

      Om spam te voorkomen vragen wij je
      de volgende code over te nemen.

      captcha

        Om spam te voorkomen vragen wij je
        de volgende code over te nemen.

        captcha

          Om spam te voorkomen vragen wij je
          de volgende code over te nemen.

          captcha

            Om spam te voorkomen vragen wij je
            de volgende code over te nemen.

            captcha

              Om spam te voorkomen vragen wij je
              de volgende code over te nemen.

              captcha

                Om spam te voorkomen vragen wij je
                de volgende code over te nemen.

                captcha

                  Om spam te voorkomen vragen wij je
                  de volgende code over te nemen.

                  captcha